Koan.
Przeprowadźmy pewien eksperyment, także po to, by przekonać się o
źródłach ksenofobii, szowinizmu, hipokryzji i obskurantyzmu.
Obiektywny Bóg, który nie może rozwiązać problemów człowieka, a gdyby
mógł to świat wyglądałby inaczej – plan boski jest inny, lecz
stwarzający pozory racjonalności, to czyste zło, zło ludzi zatracających
własne myślenie w myśleniu ogółu i dobrą moralność w złej, ludzi
chowających się za desygnatem jak tchórze, którym wybiła godzina
wytchnienia (arbitralny egoizm, relatywizm
moralny, obskurantyzm, hierarchizacja, aksjologia we władzy – te
argumenty wystarczą). Wreszcie jest to Bóg ludzi, którzy poprzez
przyjęcie ubogiego aksjomatu, są nad wyraz zdolni do przemocy
psychicznej i fizycznej (aktywność islamu wczoraj i dziś, a także na
ociekających krwią kartach K.K), korupcji i wszelkich form patologii z
pedofilią na czele. Przy założeniu, że szczęście psychiki leży w
intelektualnej i etycznej płodności, a zatem w otwartości na drugiego
człowieka, na moment rezygnacji z własnej pychy, doktrynerstwa, nabiera
sensu konstatacja Boga, którego potrafimy wychować, Boga w zapomnieniu,
jako gwarancja stabilizacji i pokoju. Ważne są słowa Kierkegaarda: Im
więcej obiektywnych chrześcijan (islamistów), tym bardziej narasta
groźba śmierci chrześcijaństwa. Co należy rozumieć, jako śmierć
wartości. Śmierć człowieka. Mój Bóg nie jest lepszy od Twojego, lecz
prosi mnie tylko o jedno, by nie był narzędziem do zdobycia władzy,
bezpiecznej kryjówki – bo tak jest – i złowieszczym libido dominandi.
Zastanówcie się, Państwo, dlaczego nakaz etyczny nie jest przekonujący…
Nikt nie ma prawa mówić o honorze, zapożyczać sobie treści ze swego
nieugruntowanego poznania historycznego lub innego, jak w przypadku
powstańców, czy żołnierzy wyklętych – miernych wyznawców jest dziś
pełno, jeśli się pierwej nie odda na służbę temu, co naczelne. Co,
innymi słowy, milczeniu honorów nie odbierze.
środa, 27 grudnia 2017
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
-
Link do księgarni internetowej. Polecam Państwa uwadze: Jerzy Kaśków - Unde malum?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz